2018. április 26., csütörtök

Koncert a mélyben

A Baradla-barlang neve valószínűleg a szlovák eredetű "bradlo" szóból ered, mely sziklás meredek hegyet jelent. Ennek többes száma a "bradla". A magyar nyelv a szláv eredetű szavak mássalhangzó torlódását egy magánhangzó betoldásával oldja fel. Valószínűleg így lett végül "baradla" a barlang neve. Nos, mi e barlang mélyén folytattuk túránkat. Mellettünk feltűnt a barlangrendszer másik híres patakja a Styx.

A fehér fényű megvilágítás ellenére is misztikus zöld színben pompázott a tükörsima vízfelület és a sziklák.

Lassan tágulni kezdett körülöttünk a tér. A fények és az árnyékok kontrasztja fantasztikusan szép vizuális élményt nyújtott.

Megérkeztünk a barlangrendszer egyik legnagyobb nevezetességhez a Hangversenyterembe. Lenyűgöző méretek, csodálatos cseppkőtornyok, hihetetlen akusztika. Messze földön híres ez a terem, sok-sok zenei eseménynek adott már otthont. 1962-ben volt itt az első hangverseny. Az ezer férőhelyes nézőterén most mi foglaltunk helyet és egy kis ízelítőt kaptunk a barlang akusztikájából. Felcsendült Vangelis mindenki számára ismerős dallama az 1492 - A paradicsom meghódítása című lemezéről. Közben fényjátékban pompáztak a hatalmas cseppkőoszlopok. Ez már leírhatatlan...hallani és látni kell! Miután vége lett a rögtönzött hangversenynek indultunk tovább, hiszen még számos csoda várt ránk.

Ismét sziklák között vezetett az utunk, változatos formákkal és színekkel tarkítva.

1. A barlang nagy benyomást kelt a képeken, sőt valóban még szebb is. Üdvözlettel.

2. Ó, Istenem, de csodás végig hallgatni itt Vangelist! Ha jól emlékszem rá, akkor 1972-ben voltunk ott egy Koncz Zsuzsa koncerten. Nem is tudom, hogy a kettő közül melyik volt nagyobb élmény!

1. Hát egy élő Koncz Zsuzsa koncert egy ilyen helyszínen... Ez nem is kérdés :) Az én első "show élményem" ebben a barlangban egy francia mazsorett csoport műsora volt. Talán úgy 7-8 éves lehettem és emlékszem, hogy kaptam az egyik lánytól egy francia zászlót is ajándékba :)