2015. november 26., csütörtök

Egy álmos délután

A Japánkertről szóló bejegyzés egyik hozzászólásában a poszt folytatása felől érdeklődtek. A kertről aznap nem készítettem több fotót, az írásban mindet bemutattam. Viszont szeretnék a rendszeres olvasók kedvében járni, ezért újra átnéztem a sétáról készült fotók mappáját és kiválasztottam még néhány fotót.


Azt hiszem erre szokták azt mondani, hogy ne ébreszd fel az alvó oroszlánt! Nagyon szeretem a részletfotókat. Jó dolog otthon, már nyugodt körülmények között elmerülni egy-egy ilyen témájú képben. Ebbe a bejegyzésbe is beválogattam néhány, talán nem túl szokványos állatfotót. Rögtön itt van egy tigrismancs "tanulmány".

  
Úgy látom, hogy a téma felkeltette a korábban még álmodozó sisakos baziliszkusz érdeklődését is. Tágra nyitott szemekkel figyel...


Jöjjön egy kis rino-textúra részlet. A vastag bőr repedezettsége a vízért sóvárgó föld mintázatával vetekszik.



A gorillák kifutójában eközben kilószámra fogyott a frissen hullott, ropogós őszi levél.


Jó dolog a teleobjektív! A segítségével könnyen becsaphatjuk a szemünket. A gorillás képek nagyjából 15-20 méterről készültek egy 3x3 centiméteres négyzethálós drótkerítésen keresztül. Ez az akadály egy standard objektív esetében a fotósok rémálma, de a teleobjektív használatával szinte nyomtalanul "eltüntethetjük" a kerítést a képeinkről.

   

6 megjegyzés:

  1. Szeretem és gyakran is keresem a részleteket. Mindenben. Jó rajtuk/bennük elmélázni, elgondolkodni. :-)
    Az első képből árad a nyugalom és harmónia, a másodiknál az jutott eszembe vajon nekik is olyan puha és selymes a tappancspárnák közti szőr, mint a macskáknál..? Az ötödik kép lehetne akár egy fa kérges törzse is egy szemmel...:-) a hatodik és nyolcadik a kedvenceim, vajon olyan békés, mint ami a képről árad...?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök ha tetszettek a megmutatott részletek is. A szőr puhaságárólnem tudok nyilatkozni. Azt hiszem nem nagyon erőltetnék a tigrisnél egy tappancsvizsgálatot :D

      Törlés
  2. ohhhhhhhhhhh

    all marvelous shots. I particularly looove gorillas. They are so cool.

    VálaszTörlés